Четвер, 21.09.2017, 12:14
Вітаю Вас Гість | RSS

ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей"

Статистика

Онлайн: 1
Гості: 1
Користувачі: 0

Поради педагогам

Поради педагогам та майстрам виробничого навчання.

Лекторій "Психологічні аспекти роботи з дітьми,що потребують особливої уваги"

Особлива увага приділяється захисту дітей соціально незахищених категорій: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей із малозабезпечених сімей, дітей з обмеженими можливостями.

Всі ці учні перехідного віку проходять критичний етап у процесі дорослішання, дуже бурхливий і повний несподіванок час. На цьому етапі відбуваються емоційні, соціальні і фізичні зміни. Тому особливу увагу і цей період потрібно  приділяти саме вихованню.

Виховання-багатогранний процес цілеспрямованого впливу на свідомість, почуття і вчинки людини. Виховання виникло ще на початку існування людського дитинства, як засіб передачі досвіду і знань від старшого покоління до молодшого.

Саме це нам педагогам і потрібно робити-передавати свої знання учням та якнайкраще виховувати їх.

Ушинський розробив методику у спілкуванні з учнями. Він писав  так: "У вихованні все повинно базуватися на особі учителя тому що, виховна сила виливається тільки з живого джерела людської особистості. Ніякі статути й програми, ніякі штучні організми закладу,хоч би як хитро він був придуманий, не може замінити особистості в справі виховання".

Говорячи про особистість учителя, варто зупинитись на найпростіших якостях педагога,що забезпечують ефективне моральне виховання:
 
- повага й довіра до учнів;

-професійна майстерність(учитель-джерело знань, інформації);

-високий моральний авторитет;

творчий стиль діяльності;

- організаторські здібності;

-знання специфіки роботи з дітьми й урахування їх вікових особливостей;

-широкий культурний кругозір.

І звичайно, найістотнішою характеристикою вчителя-професіонала є володіння мистецтвом контакту.

Його важлива умова чуйність, і душевна відкритість, готовність зрозуміти щось нове і незвичайне, побачити іншого як себе і себе як його.

Учитель повинен стати другом для дитини,знати її інтереси, переживати її радощі та тривоги,забувши про те, що він учитель. І тоді дитина розкривається перед ним. Учитель повинен пройнятися симпатією до вихованців, пам'ятаючи, що перед ним не просто учень, а особистість, яка має свої, притаманні лише ій індивідуально-вікові та психологічні особливості.


Важливо на уроках створювати такі умови, коли б невдоволеність від невдачі спонукатиме дитину шукати кращі способи навчальної діяльності.  Педагогічна оцінка має бути тактовною; не акцентованою на невдачах дитини, а здатною створювати сприятливий емоційний фон для подолання труднощів. Важливо навчити учня  сприймати оцінку як показник рівня знань і вмінь, а також розуміти, що оцінюються його конкретні дії.
Важливе завдання  виховання старшокласників – цілеспрямоване  формування самооцінки.  За сприятливих умов навчання і виховання  у дітей починає формуватися правильна самооцінка, яка стосується особистісних якостей, досягнень і можливостей. Створюючи такі умови, слід враховувати  індивідуальні особливості кожного учня, і, перш за все, виділяючи ознаки,  які свідчать про тенденції формування у них самооцінки. 


Друзі сайту
Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Степанюк Ірина © 2017