ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей" - Методика діагностики професійної спрямованості (автор Б.Басс)
Емблема
ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей"
Методика діагностики професійної спрямованості (автор Б.Басс)
Головна

Друзі сайту
Міністерство освіти і науки України
Управління освіти, молоді та спорту Дубровицької РДА
Управління Освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації
Дубровицький райметодкабінет
Офіційний сайт міста Дубровиця
Дубровицька РДА
Моя земля, моє Полісся

Пошук

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 09.12.2016, 15:35

1. Найбільше задоволення одержую від: 
а) схвалення моєї роботи; 
б) усвідомлення того, що робота виконана добре; 
в) усвідомлення того, що мене оточують друзі. 

2. Якби я грав у футбол (волейбол, баскетбол), то прагнув би бути: 
а) тренером, який розробляє тактику гри; 
б) відомим гравцем; 
в) обраним капітаном команди. 

3. На мою думку, кращим педагогом є той, хто: 
а) цікавиться учнями та має до кожного індивідуальний підхід; 
б) зацікавлює своїм предметом так, що учні з задоволенням вивчають цей предмет; 
в) створює в колективі таку атмосферу, у якій кожен учень може висловити своюдумку. 

4. Мені подобається, коли люди: 
а) радіють за виконану роботу; 
б) із задоволенням працюють у колективі; 
в) прагнуть виконати свою роботу краще за інших. 

5. Я бажав би, щоб мої друзі: 
а) були доброзичливими та допомагали людям, коли це необхідно; 
б) були вірними та відданими мені; 
в) були розумними та цікавими. 

6. Кращими друзями я вважаю тих: 
а) із ким маю добрі стосунки; 
б) на кого завжди можна покластися; 
в) хто може багато досягнути в житті. 

7. Найбільше мені не подобається: 
а) коли в мене щось не виходить; 
б) коли розладнуються стосунки з товаришами; 45
в) коли мене критикують. 

8. На мою думку, дуже погано, коли педагог: 
а) приховує свої антипатії до деяких учнів, насміхається та дражнить їх; 
б) викликає дух суперництва в колективі; 
в) недостатньо добре знає предмет, який викладає. 

9. У дитинстві мені найбільше подобалося: 
а) проводити час із друзями; 
б) відчуття виконаної справи; 
в) коли мої вчинки схвалювали. 

10. Я бажав би бути схожим на тих, хто: 
а) досягнув успіху в житті; 
б) справді закоханий у свою справу; 
в) відзначається доброзичливістю і товариськістю. 

11.Школа насамперед має: 
а) навчати вирішувати завдання, які ставить життя; 
б) розвивати індивідуальні здібності учнів; 
в) виховувати риси, які допомагають встановлювати стосунки з людьми. 

12. Якби я мав більше вільного часу, то використовував би його: 
а) для спілкування з друзями; 
б) для відпочинку; 
в) для самоосвіти та улюблених справ. 

13. Найбільших успіхів я досягаю, коли: 
а) працюю з людьми, до яких відчуваю симпатію; 
б) маю цікаву роботу; 
в) отримую винагороду за свої зусилля. 

14. Мені подобається, коли: 
а) інші люди поважають мене; 
б) я відчуваю задоволення від добре виконаної роботи; 
в) я маю час приємно спілкуватися з друзями. 

15. Якби про мене написали в газеті, то краще було б, щоб: 
а) розповіли про якусь цікаву справу, пов'язану із навчанням, працею або спортом, у
якій я брав участь; 
б) написали про мою діяльність; 
в) обов'язково розповіли про колектив, у якому я працював. 

16. Найкраще я навчаюся, коли викладач: 
а) має до мене індивідуальний підхід; 
б) може зацікавити своїм предметом; 
в) колективно обговорює проблеми, що вивчаються. 

17. Для мене не має нічого гіршого за: 
а) образу власної гідності; 
б) невдачу під час виконання важливої справи; 
в) утрату друзів. 

18. Найбільше я ціную: 
а) успіх; 
б) можливості спільної праці; 
в) здоровий глузд та інтуїцію. 

19. Я не поважаю людей, які: 
а) вважають себе гіршими за інших; 
б) часто сваряться та конфліктують; 
в) заперечують все нове. 

20. Приємно, коли: 
а) працюєш над важливою справою; 
б) маєш багато друзів; 
в) усім подобаєшся та викликаєш схвалення. 46

21. На мою думку, керівник повинен бути насамперед: 
а) доступним; 
б) авторитетним; 
в) вимогливим. 

22. У вільний час я з цікавістю прочитав би книжки: 
а) про те, як знайти друзів та налагодити добрі стосунки з оточуючими; 
б) про життя відомих людей; 
в) про останні досягнення науки та техніки. 

23. Якби в мене були здібності до музики, я бажав би бути: 
а) диригентом; 
б) композитором; 
в) солістом. 

24. Я хотів би: 
а) вигадати цікавий конкурс; 
б) перемогти в конкурсі; 
в) організувати конкурс і керувати ним. 

25. Для мене важливо знати: 
а) що я бажаю зробити; 
б) як досягнути мети; 
в) як організувати людей для досягнення мети. 

26. Людина повинна прагнути до того, щоб: 
а) інші люди схвалювали її вчинки; 
б) передусім виконувати свою справу; 
в) її не можна було б критикувати за виконану роботу. 

27. Найкраще я відпочиваю у вільний час, коли: 
а) спілкуюся з друзями; 
б) переглядаю цікаві фільми; 
в) займаюся своєю улюбленою справою. 

Обробка результатів. Кожна відповідь у стовпчику «Найбільш привабливо» — 2 бали, відповідь у стовпчику «Найменш привабливо» — 0 балів, відповідям, що не потрапили в жодний стовпчик — 1 бал. 
Бали, набрані за всіма 27 судженнями, додаються до кожного виду спрямованості окремо за наведеним нижче ключем. 

Ключ для визначення професійної спрямованості
№ Я С Д № Я С Д
1. а в б 
2. б в а 
3. а в б 
4. в б а 
5. б а в 
6. в а б 
7. а б в 
8. в а б 
9. а в б 
10. а в б 
11. б в а 
12. б а в 
13. в а б 
14. а в б
15 б в а
16 а в б
17 а в б
18 а б в
19 а в б
20 в б а
21 б а в
22 б а в
23 в а б
24 б в а
25 а в б
26 в а б
27 б а в

Види спрямованості особистості. 
Спрямованість на себе (Я) — орієнтація на пряме винагородження та задоволення, агресивність у досягненні статусу, схильність до суперництва, тривога, інтравертованість, роздратованість, прагнення до влади.

Спрямованість на спілкування (С) — прагнення підтримувати стосунки з людьми, орієнтація на спільну діяльність (не обов'язково для виконання справи, а заради самого спілкування), орієнтація на соціальне схвалення, pалежність від групи, потреба в емоційних стосунках. 

Спрямованість на справу, діло (Д) — зацікавленість у вирішенні ділових проблем, виконанні роботи якнайкраще, орієнтація на ділову співпрацю, здатність відстоювати в інтересах справи власну думку, корисну для досягнення загальної мети. 

Дубровицький Професійний ліцей © 2016