Таборовець Євгенія Миколаївна, викладач фізики та астрономії - 2 Липня 2012 - Методична робота - ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей"
Емблема
ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей"
Методична робота
Головна

Друзі сайту
Міністерство освіти і науки України
Управління освіти, молоді та спорту Дубровицької РДА
Управління Освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації
Дубровицький райметодкабінет
Офіційний сайт міста Дубровиця
Дубровицька РДА
Моя земля, моє Полісся

Пошук

Календар
«  Липень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 09.12.2016, 15:34

Головна » 2012 » Липень » 2 » Таборовець Євгенія Миколаївна, викладач фізики та астрономії
12:27
Таборовець Євгенія Миколаївна, викладач фізики та астрономії
Тема над якою працює: «Використання інноваційних технологій при вивченні фізики»

Маючи педагогічний стаж 35 років, я , готуючись до уроків, замислююсь не тільки над змістом, алей над тим, як викликати інтерес до теми . Тому проблема використання різних форм і методів навчання є актуальною

Інтерес до матеріалу відразу пропаде, якщо учневі незрозуміло, про що йде мова. А це частіше буває тоді, коли новий матеріал не спирається на міцний фундамент уже відомого. Ось чому уже в перші дні навчання на І-му курсі, провожу повторення вивченого, установочні консультації - це стає містком від відомого до невідомого.

До початку навчального року провожу триступінчате планування навчального матеріалу : спочатку на весь курс, потім - окремі теми ; і тільки після цього складаються поурочні плани. Матеріал цього курсу розбиваю на вивчення нового, розучування і розв'язування задач , досліди і лабораторні роботи, повторення матеріалу, підсумковий контроль знань . Пояснення нового матеріалу частіше всього провожу по ланцюжку «питання -відповідь». В основному, в училищі навчаються учні, у яких слабкі знання, а хочеться , щоб на уроках вони вчились і розвивались. Ось чому важко * що доцільніше вивчення теорії побудувати у вигляді ланцюжка питань, відповідаючи на які, учні можуть поступово, «крок за кроком» розкривати нову тему . Моя роль зводиться до постановки питань і управління пошуками правильних відповідей . Опорою до роздумів учнів є конспект в малюнках, дивлячись на який / учень може пригадувати зміст вивченого . Ця опора - конспект завжди перед учнями на стенді «Сьогодні на уроці» . Після пояснення обов'язково виділяю основне у темі уроку, даю висновки і все це учні записують у свої зошити . Таким чином, якщо «відкриття» зроблені разом, до суті добирались разом і байдужих до кінця уроку не залишилось, якщо загорілись очі у більшості дітей, вважаю, що урок досягнув мети і щаслива від цього і . Працювати з такою групою учнів, які хочуть вчитися, одне задоволення . Жаль тільки, що їх дуже мало.

Щоб навчити учнів розв'язувати задачі, використовую технологію поетапного розв'язування : повідомляю алгоритм розв'язування, який учні завчають, потім розв'язуємо разом з учнями «хором», тоді самостійно аналогічні, і тільки коли більшість учнів опановує розв'язування стандартних задач, провожу роботу диференційовано . При цьому використовую дидактичні картки, збірники , яких є в достатній кількості в кабінеті: Таким чином, задачі, що розв'язуються по темі, відбудовуються в піраміду, в основі якої прості і легкі (для слабких учнів ), потім складніші, і на вершині піраміди найскладніші.

Скрутніше мені і учням на уроках лабораторних робіт. В кабінеті що немає достатньої кількості приладів, тому учні деякі роботи проводять групами, але кожен індивідуально захищає свою роботу.

Щоб не згас інтерес до навчання, провожу закріплення знань і вмінь учнів ; щоурочне опитування сприяє вихованню в учнів прагнення систематично вивчати, повторювати теоретичний матеріал, виконувати завдання . В своїй роботі на уроці застосовую :
 Фронтальне опитування ;
 Індивідуально - поглиблене опитування ;
 Опитування за картками - завданнями ;
 Фізичні диктанти;
. Короткочасні самостійні роботи ;
 «Питання - відповіді» серед учнів; .
Урок-змагання.

Іноді відповідь учня можу попросити продовжити іншого учня, це активізує групу, заставляє бути напоготові. Пропонує рецензувати відповідь учня, адже, щоб зробити це, самому треба добре знати матеріал. Отримують учні оцінки і за доповнення, реферати - це заставляє учня використовувати додаткову літературу.

Усне опитування важливе тим, що вчить учня виражати свої думки. По закінченню вивчення теми - залік, де учні відповідають на підсумкові запитання до теми, разом розв'язують у зошитах для додаткових робіт задачі до заліку. Відповіді на питання фіксуються у спеціальному зошиті вчителя. Один із засобів, що сприяє розвитку в учнів зацікавленості та активності на уроках фізики, застосовую ігрові моменти. Адже діти в дитинстві привикли до гри, тому що :
- вона супроводжується почуттям приємного;
- при наявності інтересу підвищується працездатність;
- при наявності інтересу втома не настає так швидко;
- виникає почуття задоволення від досягнутих успіхів;
- дає змогу встановити зв’язок між відомим і невідомим;
- стимулює увагу, тому що оцінюють результат самі учні, які опираються лише на досконале знання предмету.
Іноді при поясненні учні активні, а при закріпленні увага послаблюється, на питання відповідають неохоче. Ось тут гра загострює увагу. Сама ж гра включає ті самі питання, які іноді пропоную на закріплення. Ігрові моменти, це: фізичне лото, калейдоскоп, естафета, кросворди, головоломки, ребуси і т.д.
Інтерес до вивчення фізики прагну прививати в учнів і дома, і після уроків.
Так дома пропоную проводити деякі дослідження чи спостереження, розробляти кросворди, а ще ознайомлюватись з новим матеріалом, щоб учень сам поставив перед собою проблемне питання. Це веде до роздумів, а потім вже й до висновків. Позаурочний час - це проведення фізичної вікторини, фізичного вечора, змаганню «Брейн - ринг», «Зоряний час», «В полі чудес», «КВК» і т.д.
В роботі гуртка вивчаємо історію життя і діяльність вчених. Планую створити такі умови, щоб розвивати в учнів любов до всього, що дала природа людині. З багатьма слабкими в теорії учнями починаю з простих речей: підремонтувати, виготовити, змайструвати. І тут відкривається розум людини, якій важко дається фізика, її закони і формули. Хочеться, щоб учень відчув гордість за зроблену справу. Я підтримую слабкі паростки запропонованих ідей, щоб поступово заявились у нас свої раціоналізатори.
Коли працюєш, не замислюєшся над секретами роботи намагаєшся працювати якомога краще, наскільки вистачає сил і здібностей.
Прагну опанувати, більше секретів майстрів - професіоналів, методистів України, області, міста.
Маючи нагоду, хочу подякувати всім членам нашого колективу за взаємодопомогу, добрі поради, співчуття.
Хай у всіх не пропадає віра у добре майбутнє. Давайте дарувати одне одному посмішки, тепло своїх сердець. Це зараз дуже важко, але треба розуміти одне одного. Ніхто не розуміє педагога так, як сам педагог.
І на закінчення скажу: «Хочу жити так, щоб людям, які мене оточують, було краще від того, що я поруч».
Педагогічне кредо: 
Істина  - це те, що витримує перевірку дослідом 
(А. Ейнштейн)
Методичні розробки:
- Зв'язок фізики з виробничим навчанням та вихованням;
- Фізичні задачі у професійній підготовці будівельників;
- Фізика взимку;
- Вікторина: «Історія оптики»;
- Фізичний диктант;
- Виховна година на тему: «Твій білль, Україно, дзвони Чорнобиля»;
- Урок на тему: «Змочування. Капілярні явища.»;
- Відкритий урок з фізики на тему: «Ядерний реактор. Ядерна енергія України. Чорнобильска катастрофа»
- Фізичні задачі про Шерлока Холмса

Категорія: Творчий звіт викладачів | Переглядів: 717 | Додав: _o4erovawka_ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Дубровицький Професійний ліцей © 2016