"Фундаменти, їх види і конструкції" - Крупко М. В. - 24 Лютого 2011 - Методична робота - ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей"
Емблема
ДПТНЗ "Дубровицький професійний ліцей"
Методична робота
Головна

Друзі сайту
Міністерство освіти і науки України
Управління освіти, молоді та спорту Дубровицької РДА
Управління Освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації
Дубровицький райметодкабінет
Офіційний сайт міста Дубровиця
Дубровицька РДА
Моя земля, моє Полісся

Пошук

Календар
«  Лютий 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 05.12.2016, 06:27

Головна » 2011 » Лютий » 24 » "Фундаменти, їх види і конструкції" - Крупко М. В.
17:21
"Фундаменти, їх види і конструкції" - Крупко М. В.
..Предмет: Частини будівель 
Тема уроку: «Фундаменти, їх види і конструкції» 
Мета уроку: а) навчальна: ознайомити учнів з основними видами фундаментів; 
б) виховна: викликати в учнів почуття відповідального підходу до цього конструктивного елемента будівлі, розуміння важливості значення фундаменту для надійної і довговічної експлуатації будинку; 
в) розвиваюча: уміння в залежності від призначення елемента будівлі встановлювати вимоги до нього. 
Тип уроку: урок повідомлення нових знань Метод уроку: розповідь, бесіда. 
Матеріальне оснащення: 
1. Плакати «Частини будівель» 
2. Макет будинку. 
3. Персональний комп'ютер. 
4. Роздатковий матеріал 

Хід уроку 
I. Організаційна частина: перевірка присутніх, готовності до уроку учнів 2-3 хв. 
II. Активізація пізнавальної діяльності учнів 3-4 хв. 
Нагадування теми попередніх уроків. 
На минулих уроках ми вивчали загальні відомості про будівлі і споруди, їх класифікацію. 

Розповідь, повідомлення історичних фактів 

В кінці І ст. до н.е. римський архітектор і інженер Марк Вітрувій Полліон написав «Десять книг про архітектуру». Його праці прожили довге і славне життя - це була своєрідна інструкція, принаймні 1500 років. І недарма! Стародавня архітектура і сьогодні продовжує вражати, заворожувати нас своєю досконалістю, гармонійністю, вишуканістю форм. 

Показати вигляд архітектурних будівель давнини — звернути увагу учнів на монітор. 
Колізей - у переводі із грецького «величезний», на 50 тис. глядачів. 
Пантеон - «храм всіх богів». 

Акрополь з храмом Парфенон, в якому стояла величезна статуя богині Афіни заввишки 11м, одяг якої важив 2т щирого золота. 

Ці архітектурні пам'ятки збереглися і донині, завдячуючи мудрому будівництву зодчих і архітекторів того часу. Насичені архітектурними елементами фасади, граціозність ліній і форм - все це викликає почуття краси. Разом з тим, ці будови є довговічними, а це свідкує про те, що всі конструктивні елементи виконані з якісних матеріалів і вірно. Однією з важливих конструкцій являється фундамент. 

III. Актуалізація опорних знань 2-3 хв. 
Оголошення теми і мети уроку (в усній формі), дати вказівку, записати в зошит тему із дошки. 

Для повторення вивчених тем провести фронтальне опитування у формі бесіди. 

Оголосити запитання. Що вивчає предмет «Ч.Б.» 
- Що таке будівля? 
- Що таке споруда? - Як класифікуються будівлі? 
- По призначенню будинки бувають... 
- А по капітальності стін або довговічності? 
- А по кількості поверхів? 
- А по матеріалу стін? 
Назвати приклади споруд: мости, підпірні стінки, вежі, градирні... 
Показати на моніторі будинки по призначенню. 
Учнів націлити на спостережливість і визначення класифікації будівель. 
Підвести висновок фронтальної бесіди. Відзначити похвально тих учнів, які активно і правильно давали відповіді, підбадьорити тих, які працювали пасивніше. 

IV. Вивчення нового матеріалу 20-25 хв. 
Розповідь
Розказати схему конструктивних елементів будинку: фундамент, стіни, перекриття, перегородки, вікна, двері, горище, дах... На сьогоднішньому уроці ми більш детально вивчимо такий конструктивний елемент будинку як фундамент. 

Фундамент - це нижня частина будинку, яка сприймає навантаження від вище лежачих конструктивних елементів і передає його на основу. 

Основа може бути природною, коли грунт під підошвою перебуває у стані природного залягання; якщо грунт ущільнюють або насипають - штучною. Нижня частина називається підошвою фундаменту, верхня - обрізом. Показати рисунок на дошці. 

По конструкції фундаменти бувають: Стрічкові, Стовпчасті, Плитні, Пальові, Система перехресних балок. 

Фундамент - це головний конструктивний елемент, від його міцності і надійності залежить довговічність будівлі. 

По матеріалу назвіть будь-ласка: 
- Бутовий камінь, бетон, Доповнити: можуть бути залізобетонні, які складаються із ФП і ФБ - показати рисунок на моніторі, а також палі залізобетонні. Можуть бути дерев'яні палі, земляні або піщані; Розповідь по плакату і слайду. Давайте звернемо увагу на форму фундаменту. Чому саме така і від чого вона залежить? 

Хто бачив як робиться фундамент?Якої форми? Фундамент це ніби лижа на снігу. Людина стає без лижі - провалюється, а на лижі - утримується, тобто збільшується площа опирання. Враховуючи це низ фундаменту роблять розширеним, для кращого сприйняття навантаження. 

А як глибоко слід вкопувати фундамент? 
- Глибина промерзання ґрунту, плюс 15см. 
- зовнішні стіни, а внутрішні - не менше 50см. 

А в якому випадку застосовують пальовий фундамент? -
 Грунт торф'яний, болотній. 
- Забивають палі до несучого шару. 

А плитні? Або ще похожі - система перехресних балок? 
- Коли ґрунти не несучі. 

Хочу вам розказати про карстові породи. Це коли на глибині є пустоти — печери чи карстики як їх називають, між: залежами глини є пустоти. 

Уявіть собі невеликий землетрус,земля опустилась і будинки провалились під землю. Щоб цього не сталося архітектори передбачають і грунт укріплюють і фундаменти проектують надійні. 

Розглянемо який вплив зазнають фундаменти. 
- Найбільше зволоження серед всіх конструкцій будівлі; 
- Замерзання-розмерзання; - Механічні навантаження; 
- Тиск... 
Щоб витримати ці зусилля потрібно велику увагу приділяти матеріалу із якого виготовляється фундамент. Матеріал повинен бути міцним, морозо - і атмосферостійким, витримувати навантаження як від будинку, так і від ґрунту -ґрунтові води. 

Який матеріал ви б застосували і чому? 
Залізобетон - 
Дерево - 
Бут- 

Отже: наскільки глибокі знання у вас будуть, тим правильніше ви зможете вибрати конструкцію, форму і матеріал для фундаменту V. Заключна частина. 7-8хв. Оцінювання Д/з Опорний конспект. Фундамент - це ... Основа може бути природною і штучною. Зарисувати рисунок фундаменту із дошки. По конструкції фундаменти бувають: стрічкові монолітні і збірні, стовпчасті, пальові дерев'яні, залізобетонні і піщані, плитні... 

VI. Підготовка до вивчення нового матеріалу. 3-4хв. 

Проектуючи храми, зодчі прямокутну будівлю з усіх боків оточували мармуровими колонами - портиком. Портик робив храм прозорим і легким на вигляд і, крім того, захищав людей від сонця. 

Статуї - колони у вигляді чоловіків - атланти, а у вигляді жінок - каріатиди. 

Різноманітні архітектурні виступи і заглибини - тяги, пілястри, жолобки, завитки, статуї, барельєфи на фасадах будинків надавали їм краси, граціозності. 

Такі архітектурні елементи можна побачити і на сучасних будинках міст Києва, Львова, Полтави, Чернівців.


Категорія: Наші напрацювання | Переглядів: 1323 | Додав: _o4erovawka_ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Дубровицький Професійний ліцей © 2016